LG CINEMA SCREEN disain – disainerid räägivad

LG juhtiva disaineri, Sunggu Joe arvates on telerid unikaalsed just seetõttu, et need on ainukesed seadmed, mida me vaid vaatame. Ja kui teler on välja lülitatud, siis peaks see sulanduma ümbritsevasse keskkonda ja sisustusse. Kui see on aga sisse lülitatud, siis me telerit ennast ei pane üldse tähele, tähtis on siis ju vaid liikuv pilt selle sees. Siinkohal tulebki mängu ja on tähtis teleri disain. Nii ongi LG disainivõlurid loonud uue CINEMA SCREEN disaini uuele CINEMA 3D Smart TV telerite sarjale. Põhimõtteks oli seejuures vaid pilt ja ei ühtegi muud segavad faktorit.

Me istusime maha Sunggu Joe ja tema kolleegi Kangheui Cha-ga LG Home Entertainment Design Research Lab osakonnast, et rääkida LG CINEMA SCREEN disainist lähemalt.

Teleri äär on peaaegu nii märkamatu, et see on lausa sürreaalne. Kuidas te üldse selliseks märkamatuks suutsite disainida?

Cha: “Panime paika eesmärgi kaotada äär üldse ära. Nimetasime seda vajalikuks disainiks, keskendudes ilule ja tunnetusele, milline üks teleri disain olema peaks.“

 

Joe: “Me kaotasime ära kõik mittevajalikud materjalid, komponendid ja elemendid, et jääks vaid puhas ekraan ning 1 mm kitsas äär. Nii sobib disain stiilselt igasse elutuppa.“

Pole kahtlustki, selline disain on imeline! Tundub nagu ekraan hõljuks õhus. Kuidas ne sellise efekti saavutasite?

Cha: “Me ei tahtnud ära kaotada vaid telerit. Vajasime ka, et teleri jalg märkamatumaks muutuks. Nii me disainisimegi lintja jala, mis tekitabki õhus hõljuva teleka efekti. Koos peaaegu märkamatu äärega tekitab sellise teleri vaatamine maagilise tunde.”

Millised olid aga suurimad väljakutsed, millega peate oma töös silmitsi seisma? Ja millised keerulised hetked leidsid aset, kui disainisite uut CINEMA SCREEN stiili?

Cha: “Üks on selge – me ei saa disainida vaid seda, mida me tahame, ja paisata seda turule. Me peame tundma ka teadust ja tehnoloogiat. Samuti peame me tajuma, mida inimesed tahavad. Ja seejuures peab meie lõpptulemus olema ka igakülgselt atraktiivne. Kutsume oma filosoofiat Tisainiks – disain ja tehnoloogia ühes.”

Joe: “CINEMA SCREEN disaini puhul taandub kõik metallraamile. Enamikel teleritel on küll metallraam olemas, kuid see on esteetilistel kaalutlustel kaetud plastikuga. Meie eesmärk oli saada lahti sellest paksust plastikust ja metallraamist – saime sellega hakkama, sest leidsime väljundi unikaalses alumiiniumlahendusest.”

Milline on üleüldine efekt, kui liita disain ja tehnoloogia üheks?  

Joe: “Teleri ääre paksuse vähendamine on vajalik telerivaatamise kvaliteedi tõstmiseks. Tegelikult on see vist meie üks kõige tähtsamaid eesmärke. Ja see on kohe eriti oluline 3D sisu vaatamise puhul. Ilma ääreta teleriekraani vaatamine on kõige reaalsem tulemus, mida me hetkel saavutada saame. Seda pole hetkel võimalik mitte millegagi lüüa.”

Aga, mis on järgmine suur tulevikusaavutus telerite disainis?

Cha: “See on meie suurim väljakutse – hakkama saada millegi veel paremaga. Me oleme tuleviku pärast põnevil – mida kõike teleridisain varsti saavutab, Painduvad ja läbipaistvad ekraanid võivad olla üheks trendiks telerite disainis tulevikus.“

Joe:  “Või kuidas oleks teleriga, mille me saame kokku rullida ning endaga igale poole kaasa võtta?”

Kõlab hästi!