Sihtmärk: tarbijad, kellel ei ole aega

Kuna Vancouveris on kohvikuid pea igal tänavanurgal, pidi Ethical Bean Coffee leidma viisi, kuidas nende seast silma paista. Lahenduseks sai uus omapärane vöötkood, mis tavapäraste sirgete joonte asemel kujutas hoopis mustadest kastidest moodustatud nelinurkset labürinti.

QR kood

Umbes kaheksa kuud tagasi hakkas see kolmest poest koosnev kohvikukett lisama neid uuenduslikke ja kiiretoimelisi koode (quick response codes) ka oma rongides asuvatele reklaamidele. Nii võisid nutitelefone omavad tarbijad neid koode oma telefonikaamera abil skänneerida ning avastada tänu sellele kogu kohviku menüü otse oma mobiiliekraanilt. Lisaks annab see rakendus ka võimaluse tellida endale üks mõnus kohvi või tee oma mobiili kaudu juba ette, et ei peaks Ethical Bean’i kohvikus asjatult järjekorras seisma ning kohapeal tellimisele aega kulutama.

Kohvikuketi tegevdirektori, Lloyd Bernhardt’i sõnul on äri alates selle uuenduse kasutuselevõtust kahekordistunud. „Nii me püüame ka liikvel olevaid tarbijaid, kellel ei ole palju aega,” ütles ta.

Koos nutitelefonide järjest suureneva populaarsusega on paljud ettevõtted asunud kasutama neid uuenduslikke, kiiretoimelisi QR-koode, et jõuda liikuvate tarbijateni, kellel tavaliselt aega väga ei ole. Nii paigutatakse neid koode reklaamidele, otsepostitustele, müügikohtadesse ning toodete peale, eesmärgiga teavitada võimalikult laia tarbijaskonda oma allahindlustest, tutvustada oma veebilehekülgi ning toodete tutvustamise videoklippe. Ning sarnaselt Ethical Bean’ile, on paljud firmad öelnud, et antud lahendus on aidanud suurendada nende müüki.

Loe Ethical Bean’ist ning nende poolt kasutatavatest koodidest lähemalt The Wall Street Journali veebilehel.